Version portable 1.0

De Minecraft Wiki
(Redirigé depuis 1.0 (version portable))
1.0
EnderUpdatePE.png
Nom officiel

Ender Update

Type

Release

Date de sortie 19 décembre 2016[1]
  • « 19 décembre 2016[1] » contient un tiret superflu ou d’autres caractères qui ne sont pas valides pour interpréter une date.
  • La valeur fournie « 19 décembre 2016[1] » contient des marqueurs de bande et ne peut donc pas être suffisamment analysée.
Téléchargement

Client
Serveur

Autres versions Version portable 1.0

La 1.0 (aussi nommée la « mise à jour de l'Ender », ou Ender Update en anglais) est une mise à jour majeure de Minecraft version portable sortie le 19 décembre 2016.[2][3]

La version Apple TV (Apple TV Edition) de Minecraft et la version Fire TV (Fire TV Edition) sont sortie en même temps que cette version.[4][5]

Ajouts[modifier | modifier le wikicode]

Général[modifier | modifier le wikicode]

Succès
  • Version exclusive : ajout de plus de succès.
Musique
  • Ajout de musiques de jeu téléchargeable.
Particules
  • endRod
  • dragonbreath
Pack de ressources
  • Ajout des "Mashup packs".
Personnalisation du monde
  • Ajout d'un support pour les modèles de monde.
  • Bibliothèques de graine (seed)
Autres
  • .MCPACK ou .MCTEMPLATE peuvent être utilisés pour les modèles de monde.[6]

Créatures[modifier | modifier le wikicode]

Génération du monde[modifier | modifier le wikicode]

Objets[modifier | modifier le wikicode]

Œufs de créatures

Blocs[modifier | modifier le wikicode]

Commandes[modifier | modifier le wikicode]

  • Version exclusive : /connect
    • Sert à se connecter avec l'URL d'un serveur.
  • /locate
    • Apparaît dans la liste de commandes mais essayer de l'utiliser fait apparaître le message d'erreur « Cette commande n'est pas reconnue » à cause d'un bug.

Gameplay[modifier | modifier le wikicode]

Effets de potions

Modifications[modifier | modifier le wikicode]

  • Nouvelle option "Text To Speech for Chat" pour activer une synthèse vocale pour le tchat dans les paramètres de musique.
  • Ajout d'un interface utilisateur profile "Pocket" et "Classic" (comme dans la version Windows 10) dans les options vidéos avancés.
  • Plusieurs modifications aux Addons, incluant des améliorations pour le chargement.
  • L'opacité des fenêtres pop-up a été réajustée pour plus de lisibilité.
  • Le champ de recherche du menu Créatif est automatiquement sélectionné lorsque vous changez d'onglet et entrez n'importe quel caractère.
  • Le message « Votre lit a été détruit ou obstrué » (Your home bed was missing or obstructed) apparaît désormais lorsque vous mourrez et que votre lit a été détruit.
  • Dormir permet désormais d'arrêter la météo.

Objets[modifier | modifier le wikicode]

Monde[modifier | modifier le wikicode]

  • Augmentation de la limite de la hauteur de construction à 256 blocs.
  • Les forts se génèrent désormais aléatoirement dans les nouveaux chunks.
  • Modification du format de fichier level pour stocker chaque « sous-tronçon » (Sub-chunk) séparément dans une clé leveldb différente.[7]
  • Villages
    • Version exclusive : Un coffre peut se générer à l'arrière des grandes maisons et contient du matériel d'agriculture.

Corrections[modifier | modifier le wikicode]

Le reste de cette page est à traduire en Français.
  • Problèmes de volume d'effets sonores et musicaux corrigés.
  • Les seaux ne peuvent plus être utilisés pour faire apparaître des blocs.
  • Correction des problèmes d'affichage du texte (et non pas de mise à jour de la visibilité de la barre de défilement).
  • Correction des problèmes de dimensionnement et d'espacement des textes.
  • La lave et l'eau devraient de nouveau aller où vous pointez pour les placer.
  • Les mondes sont à nouveau affichés dans l'onglet "Lecture" sur la version Windows 10 pour les joueurs avec des symboles utf-8 dans leurs noms.
  • Correction d'un crash lorsque les joueurs avec des symboles utf-8 dans leurs noms essayaient de supprimer un monde.
  • Le curseur FOV affiche maintenant la bonne valeur.
  • Les blocs de pierre devraient maintenant apparaître dans toutes les recettes lorsque vous utilisez l'écran d'artisanat.
  • Correction d'un crash du jeu au démarrage si vous aviez deux moniteurs connectés à différents DPI (Windows 10 uniquement).
  • Le clavier Android ne passera plus au clavier numérique si vous verrouillez et déverrouillez l'écran (Android uniquement).
  • Plus de crash en mangeant de la soupe de champignons.
  • Les noms des Realms ne chevauchent plus le nombre de joueurs jouant dans celui-ci.
  • Correction d'un crash quand votre connexion internet se coupe lors de l'utilisation de "Remplacer le monde" dans les Realms.
  • Les gardiens, les Wither squelettes et les Blazes réapparaissent à nouveau naturellement quand on passe la difficulté du monde de paisible à facile/normal/difficile. Cependant, cela ne se fera que dans les structures se générant après la mise à jour, et pas dans celles ayant déjà été découvertes et générées.
  • Correction de la boutique qui se bloquait sur l'écran "Obtention des produits...".
  • Fall momentum now saved even if you close and reopen a world.
  • Les pièges à chevaux squelettes devraient maintenant fonctionner correctement (plusieurs bugs ont été corrigés).
  • Vous devez désormais réellement faire une potion pour obtenir le succès.
  • Les succès Apprenti chimiste, Chasseur de monstres et Duel de Snipers ont été corrigés.
  • Cycling through commands to get to the @ character now properly displays all available values.
  • Minecarts with chests/hoppers/TNT no longer get stuck halfway in a block if they run into it.
  • Les créatures peuvent à nouveau se noyer.
  • Correction d'un bug qui causait le crash du jeu lorsqu'on y jouait sans le Wi-Fi activé (uniquement sur la version portable).
  • Fixed arrow hit sound effect.
  • Text-To-Speech narrated messages are no longer interrupted by sending a new message.
  • Sprinting fixed so it doesn't stop unless hunger is low.
  • Correction du bug qui faisait planter le jeu quand on utilisait la commande /deop.
  • Les tableaux ne peuvent plus percuter d'autres tableaux avec des angles droits.
  • Correction d'un crash qui survenait lors de la sélection d'un monde pour en remplacer un sur les Realms (iOS uniquement).
  • Fixed a bug that caused slow mining after a player reconnected to a multiplayer game while riding a horse.
  • Fixed a bug where you could use commands to have buckets place other blocks.
  • La texture des chats ne redevient plus celle des ocelots en chargeant un monde créé avant la 0.16.0.
  • Fixed a bug where the villager reproduction rate was capped by something other than door count.
  • Fixed a bug where the game would hang on a black screen during launch (FireTV only).
  • Correction d'un bug qui faisait que les Endermen s'énervaient même si on regardait leur torse.
  • Correction des biomes qui semblent étranges lors du chargement de mondes générés auparavant.
  • Removed "Import Failed" message when you import an Add-on that has already been imported - you now get a correct message!
  • The "Manifest Validation" window now activates during a failed import of an Add-on with an exceptionally long pack name or description.
  • Add-on packs with syntax errors in the manifests that worked in 0.16.0 will now also work in 1.0 (though you might want to clean them up!)
  • Baby ocelots who grow up to be adult ocelots can now be tamed.
  • Lancer une fiole d'eau jetable sur un Enderman ne fait plus planter le jeu.
  • If you join your friend's game while they are in a vehicle or riding an animal, your friend no longer clips through the vehicle/mount.
  • All current textures will now update when switching resource packs.
  • Les boules de neige sont maintenant dispensées correctement.
  • Correction d'un bug avec les selles et les coffres sur les ânes et mules.
  • Correction des seaux, ils se comportent donc comme ils le devraient en mode Créatif.
  • Les golems de fer résistent maintenant à l'effet de recul lors d'un coup.
  • Les têtes de créatures peuvent être à nouveau placées.
  • Applied Add-on packs now appear correctly in the UI while in game.
  • Mushrooms obtained from shearing mooshrooms no longer have a blank icon in your inventory.
  • Les lapins mangent à nouveau les plants de carottes.
  • Les squelettes et les vagabonds vont maintenant suivre le joueur pendant la journée s'il pleut ou s'ils ont un casque.
  • Correction d'un crash potentiellement dû à certains modèles de joueurs (seulement iOS).
  • Fixed random colors on grass when a player overrides grass colors.
  • Fixed carried lily pads in resource packs - the pack files were named incorrectly.
  • Les œufs causent maintenant un effet de recul et l'entité touchée deviendra rouge un court instant.
  • Now only one "You have been given…" message displays per use when using the /give command to give multiple items.
  • Fixed a bug that should improve response when players interact with some blocks.
  • Pushed blocks no longer flicker once after being moved.
  • Fixed bugs dealing with mob spawn rates (i.e. ghast spawn rate; increased frequency of mob spawning in some cases; detecting whether a mob spawned from a spawner or not).
  • Recipes that have items that have a damage value will no longer have the wrong craft number in the Pocket Edition crafting UI.
  • La balise est correctement grisée dans l'interface d'artisanat quand on n'a pas les matériaux nécessaires pour en fabriquer une.
  • Correction d'un crash quand un objet va dans un entonnoir.
  • Les vêtements des vagabonds s'affichent maintenant correctement.
  • The store downloading layout now displays correctly (Minecraft: Pocket Edition only).
  • "Skin Picker" custom button now sizes itself based on the length of text.
  • Realms will no longer show up in the list of worlds you can upload to your Realm.
  • Settings are now correctly displayed on expired Realms.
  • Paintings can have transparency now.
  • XP orbs and loot now comes out of mobs with the smoke particles.
  • You no longer gain the Respiration effect from just holding an enchanted helmet; you need to wear it.
  • Lorsque la glace fond, elle crée désormais des sources d'eau.
  • Tous les blocs musicaux commencent maintenant à la note la plus basse.
  • The sound of a playing note block now doesn't fade out too early when you walk away from it.
  • Correction des sons du Ghast et du tonnerre.
  • Creepers no longer use their hurt sound as an idle sound (as creepers are quiet!)
  • Le golem de neige a maintenant un son spécial quand il prend des dégâts ou meurt.
  • Les zombies villageois, poissons d'argent, poulpes et zombies momifiés vont désormais émettre les sons qu'ils sont supposés émettre.
  • Leash offset for chickens corrected.
  • Correction d'un autre crash lorsque le joueur réapparait.
  • Cured zombie villagers now make the appropriate sounds when cured.
  • TNT ignition animation now looks like it does in other versions.
  • Fixes to unusual minecart movement and minecarts floating above tracks.
  • Elder guardian egg now renamed properly so resource packs can find it.
  • Correction d'un problème où les packs de textures n'étaient pas appliqués aux têtes des créatures.
  • Fixed a crash after undoing an emoji in chat (Minecraft: Pocket Edition - iOS only).
  • Fixed a timing issue with falling blocks.
  • Burning players are now extinguished when jumping in a cauldron with water in it.
  • Des sorcières apparaissent désormais dans les cabanes de sorcières.
  • La houe fonctionne à nouveau sur la terre.
  • Correction d'un crash quand on ouvre un fichier .mcworld (seulement sur la version portable et iOS).
  • Correction de divers bugs avec les caractères Unicode.
  • You can now use the left bumper on the controller on the inventory screen to wrap to the right side (Minecraft: Pocket Edition only).
  • Wrapping now allowed when cycling through tabs.
  • Some characters in the chat text box are no longer moved off screen when the send button appears.
  • Le caractère # peut à nouveau être utilisé dans les champs de texte.
  • "Advanced Video Settings" toggle now saves its state.
  • Le tchat peut être à nouveau fermé en utilisant le bouton de retour.
  • Scroll bars should no longer have their max overshot value become negative.
  • Correction d'un crash concernant les captures d'écran du magasin.
  • Fixed a crash on launch if there was no speech pack installed (Windows 10 only).
  • Chat messages again read in the correct order in narrator mode.
  • There's now a notification when keyboard shortcuts are used to toggle the Text-To-Speech accessibility option (Windows 10 only).
  • Fixed some mob models not being able to be changed using mobs.json.
  • You now see the hand movement and TNT's textures blink when joined to a game and the TNT is ignited.
  • Command output from the /gamerule command is now displayed for other players.
  • Les projectiles des Blazes sont désormais visibles (seulement sur les Realms).
  • You are no longer repositioned at spawn when above Y 128 and the game is reloaded.
  • Minecraft launcher no longer crashes when the hard drive is full (Windows 10 - Oculus Rift only).
  • If you're on your friend's world, you can now see your friend switching between mob heads.
  • Protection enchantment fixed to be the same as other versions - it no longer protects against suffocation and cactus damage.
  • Les cavernes ne sont plus complètement noires (seulement VR).
  • Fixed chunks of other dimensions (e.g. the Nether) generating when you enter a dimension the second time on a server/game with a smaller render distance than you.
  • Play screen now properly shows Realms trial when the trial is still available but you have accepted a friend's Realm invitation.
  • Achievement screen will now populate with a single list of achievements if suspending/resuming your game.
  • If you die and rejoin a game, you respawn in your last bed (or at the world's spawn point if your bed was destroyed) rather than where you died.
  • Corner fences rotated to 90° now have correct collision boxes.
  • Fixed a bug where the sneak button wouldn't disappear when "Switch Sneak/Jump" option is enabled.
  • Loading worlds from templates should no longer occasionally fail.
  • Fixed a bug with using spawn eggs on spawners - it now behaves correctly.
  • Les cabosses affichent maintenant une animation lorsqu'elles sont cassées.
  • Correction de divers bugs de skins.
  • Fixed a graphics bug where mob spawners allowed you to see through the world.
  • Fixed an occasional crash when you return through a Nether portal with a mob spawner nearby.
  • Correction des particules du pack de textures "Plastic".
  • Fixed the error message for the /give command when invalid values are entered.
  • Dropped items now move to the next empty space when a block is placed on top of them.
  • Silverfish and Endermites now take damage when on soul sand.
  • Fixed a crash when the game was resumed (Minecraft: Pocket Edition - iOS only).
  • Correction d'un crash qui survient quand on essaye de rejoindre une partie en local.
  • Fixed a crash when a game was stopped with players still logged into it
  • The armor on skeletons now disappear when they're splashed with a potion of invisibility.
  • An animal on a lead should land safely on the ground now without taking any damage.
  • Clocks again rotate at the same speed as one held in hand when placed in item frames in the Nether and the End.
  • Les villageois fuient désormais les cochon-zombies.
  • Mobs no longer jump and turn near obstacles on slabs, carpet, etc.
  • Corrections et mises à jour des packs de textures City, Fantasy, Natural et Plastic'.
  • Weather now clears up after using the /toggledownfall command during a thunderstorm.
  • The auto-complete list now show players that are on the same world but just in different dimensions than you.
  • The close button in the chest UI no longer overlaps an item slot when you hover your mouse over it (Windows 10 only).
  • The D-Pad on the controller is now supported in the "Exit Minecraft" prompt.
  • You can now whisper to yourself in text chat in the game (good for making notes for yourself that only you can see!)
  • You can now see the animation of a witch drinking a potion.
  • Correction de crashs quand on charge le terrain.
  • Fixed an occasional crash when moving the visibility distance slider in the Options menu.
  • Importing a world with an Add-on will no longer fail due to duplicate world IDs.
  • Held items are no longer cropped or off-frame when playing in a different aspect ratio; therefore, clocks & compasses will show up correctly again.
  • When an Enderman is being hit, its head color is consistent - the bottom part no longer turns completely red.
  • Clocks continue to work when dropped now.
  • You can no longer enter a boat or minecart while riding a pig/horse/donkey/mule.
  • La tige des cabosses est maintenant affichée correctement.
  • The game now registers mouse clicks as fast as you can click them!
  • Fixed lag when your world is saving.
  • Animals breed again (instead of just showing hearts with no baby appearing).
  • La position du tchat a été corrigée.
  • Throwing rate of snowballs is fixed.
  • The spawn rate of Golden Apples in chests is fixed.
  • Pointing the crosshairs near the top or the bottom of a block while you're in sneak mode no longer highlights the block next to the one you want.
  • Framed maps' green indicators no longer disappear from a held map after you teleport to another dimension.
  • All zombie pigmen within range will now attack you if you attack one of them.
  • The anvil no longer deletes items if the game is quit while the GUI is open.
  • Leaves no longer act as opaque blocks when the Fancy Graphics option is set to off.
  • Leaf blocks held in the hand or dropped on the ground now have a transparent texture if the Fancy Graphics option is set to on.
  • Broken spruce and birch leaves no longer have different colors than they should.
  • On ne peut plus marcher à travers les barrières.
  • Compasses placed in item frames now show the correct direction towards spawn.
  • Minecarts with mobs no longer fly upwards after you join a game.
  • Fixed the looped sound for the ignite action.
  • Correction d'un crash qui survient quand des créatures hostiles meurent.
  • You can ride on tamed horses that are on leads.
  • Fixed a crash that occurred after selecting the Seed Picker.
  • Fixed an issue where you got an "unable to connect to the store" message instead of being able to get skin packs and texture packs (Rift & Gear VR only).
  • Using LB/RB on a controller to select tabs in options now correctly highlights any tab that has behavior or resource packs.
  • Fence gates, daylight sensors, and observers no longer stop redstone wire from transferring the signal any further.
  • Fixed some issues with Realms invites and toast notifications of invites.
  • Villagers no longer run exceptionally fast after being hit.
  • Fixed a crash on the host player's device when one of their connected friends left a LAN game.
  • Fixed a crash that could happen when attaching a graphics debugger.
  • Endermen again teleport when a splash potion is thrown at them.
  • Water can now protect obsidian blocks from getting destroyed by the Wither's spawn explosion.
  • The invisibility effect is no longer affected by a player's personal game mode changing.
  • Fixed a crash when there was any input from a controller while the game was launching (Android & Fire only).
  • Gear VR hotbar is no longer stuck at the center of view (Gear VR only).
  • Slime blocks again display when held in your hand (VR only).
  • You can no longer duplicate items with item frames.
  • Global texture packs with custom UI textures now apply on the start screen without having to restart the game.
  • Bottles o' Enchanting & splash potions no longer jitter in the air when thrown.
  • Fixed a bug where if a player went to sleep while it was raining in a Realm, it would continue raining when the player woke up but the rain would be visually gone. This made it appear as though sun was not burning zombies/skeletons, fires went out quickly without explanation, and made cauldrons fill up mysteriously. Now it actually does stop raining!
  • Villages now spawn again naturally with different types of villagers instead of just farmers
  • Redstone comparator interaction with highly powered opaque blocks now works the way it does on other versions.
  • Pressure plates no longer get stuck in a pressed down position.
  • Les villageois fermiers récoltent désormais les plants de carottes et pommes de terre complètement poussés.
  • Donkeys/mules/horses now make appropriate reactions to different food items.
  • If you use commands to try to give a player a stack of items greater than the max stack size, you now only get one max stack of the item instead of an error.
  • The appearance of leaves blocks is now consistent no matter what blocks you place next to them.
  • Various bug fixes for the Plastic, Fantasy, City, Cartoon, and Natural texture packs.
  • "Could not connect: outdated server" message now displays when you try to join a pre-0.16 version server instead of the incorrect "Disconnected from Server" message.
  • Mobs now behave properly regardless of block type (no more spinning on blocks made of half-blocks!)
  • Tamed animals now teleport with the player into other dimensions (if they aren't sitting).
  • Les villageois ne se coincent plus sur les échelles.
  • Les objets enchantés ont de nouveau des effets brillants (VR uniquement).
  • Snow layers placed against other non-full blocks no longer delete the adjacent block.
  • Using spawn eggs in Survival mode now results in an egg being used and removed from your inventory.
  • Les mondes téléchargés depuis les Realms affichent désormais correctement le nom du monde.
  • Fixed a crash when you selected a Realm invite message multiple times and then accepted or declined the invitation.
  • "You haven't added anyone to your friend's list!" message in Realms now displays properly (Android Galaxy Tablet only).
  • Head icons are now visible on the hotbar when the inventory is opened.
  • Mobs no longer jump and spin around if they move on to a bed.
  • You can see the point-of-view change when sneaking/crouching in immersive mode (VR only).
  • Chat messages now only show up once.
  • UI performance no longer gets worse the longer you use the UI when deleting items.
  • Sliders now behave properly on Android & iOS devices when using a controller.
  • All file extension types we support on Android now should work on Gear VR (Gear VR only).
  • The hunger bar no longer depletes exceptionally fast when in a Realm.
  • Fixed some lag issues when placing gravity-affected blocks in multiplayer.
  • Tools make breaking noises when they break again (Realms only).
  • Fixed a duplication glitch when hitting something.
  • Game no longer hangs when saving a Realm to a device (Realms only).
  • Blocks held in your hand are no longer larger than they should be.
  • Bows can no longer be pulled back if you're out of arrows.
  • Squid no longer disappear as soon as they reach the surface of water (Realms only).
  • Des diamants peuvent désormais être trouvés aléatoirement dans les coffres générés dans les forges.
  • Correction de divers bugs avec les zombies.
  • Correction de divers bugs avec les lapins.
  • If you hit a spider in the daytime, nearby spiders won't try to attack you as well.
  • You no longer keep your armor when you die (it drops like everything else).
  • Correction de la vie des Shulkers.
  • Rain, smoke particles, and shadows are no longer visible when you're inside lava.
  • Chests no longer get stuck looking as though they are open.
  • Mobs again spawn with enchanted items & with the appropriate spawn/drop rate.
  • Undead mobs no longer burn at night when they're close to The Wither
  • World generation from seeds is now totally consistent between PE & Win 10.
  • Fixed signs and mob heads so they are placed facing direction based on the player's direction from a block.
  • Pig saddle sounds can now be heard.
  • Vous pouvez désormais entendre le son d'invocation du Wither.
  • Experience orbs no longer orbit your head when you pick up many of them at once.
  • Les golems de fer créés par le joueur ne vont jamais l'attaquer.
  • Resource pack images no longer show up in your device's picture gallery (Android only).
  • Clouds are no longer rendered on top of players who are at or above cloud altitude.
  • Trapped chests no longer look the same as normal chests in your inventory, hotbar, or when dropped in the world.
  • Fixed a crash that happened when a player got out of a minecart and then destroyed it.
  • Tamed animals no longer take damage when you take damage from a potion.
  • Endermen no longer have status effects applied from tipped arrows (because they teleported away before they were hit).
  • Enchanted flame & power bows work again & apply the effect/damage to mobs correctly.
  • On ne peut plus détruire un portail de l'End avec de l'eau.
  • You can again walk from a slab to a block with carpet on top of it.
  • Les flèches tirées depuis des distributeurs peuvent de nouveau être récupérées.
  • Boats and minecarts now make sounds when they are broken (MCPE only).
  • Fixed a crash when a player would spam the Sign in For Free button on the Xbox Live sign-in screen.
  • The first hotbar slot is no longer always highlighted after re-entering a world.
  • When you have a piece of armor in your hand and right click, it equips it if that slot is free.
  • Fixed a crash when accessing settings on Realms (Realms only).
  • Players can now sleep in partially-covered beds without suffocating.
  • Les boules de feu des Ghasts mettent à nouveau les blocs en feu.
  • Les Endermen se téléportent à nouveau après avoir subi des dégâts.
  • You hear the sound again when you are taking damage from drowning.
  • Il est maintenant possible d'entendre le bouillonnement de la lave.
  • Fixed a bug where items wouldn't get placed correctly into item frames.
  • Fixed the textures for the furnace, dispenser, and dropper when dropped in the world, in your hand, or in an item frame.
  • Les flèches de dégâts instantanés soignent maintenant le Wither.
  • TTS now reads output from say, tell, and whisper commands.
  • Cave spiders now apply the poison effect when they attack you.
  • The /toggledownfall command now toggles off rain on Realms (Realms only).
  • You can no longer join a game that has multiplayer disabled by manually adding the IP address.
  • You can again connect to a Xbox Live account on Fire TV (Fire TV only).
  • Cursor keys now work on Android (Android only).
  • Fixed item transfer so it automatically moves the stack of items (MCPE only).
  • Brewing stands will now stop looking like they're still brewing even when they are not.
  • When using the MCPE UI on Win 10, scrolling no longer changes the hot bar selection (Win 10 only).
  • Correction d'un lag quand on chevauche un animal ou un wagonnet.
  • Hovering over the chat with touch controls while controlling the camera no longer stops the camera from turning.
  • Détruire un bloc de glace ne détruit plus le bloc qui se trouve dessous également.
  • Correction de problèmes graphiques avec les biomes lors du chargement d'anciens mondes.
  • Les textures des graines de citrouille et de pastèque sont maintenant rendues correctement.
  • Correction de l'éclairage pour l'eau.
  • Les barres de vie des boss sont désormais mises à jour et apparaissent correctement.
  • MCPE-16611 – Bug avec le butin du coffre de la forge.
  • MCPE-16889 – Les Ghasts n'émettent pas de sons.
  • MCPE-17379 – Les lapins apparaissent trop fréquemment.
  • MCPE-19124 – Bug avec l'entonnoir.

  • Il s’agit de la quatrième mise à jour de la version portable à recevoir un nom officiel par Mojang.
  • Cette mise à jour a constitué la plus courte attente pour une mise à jour majeure de la version portable, avec un peu plus d'un mois.